Pojišťovny mají více pojistných událostí kvůli zanedbané zdravotní péči

Pandemie covidu-19 přinesla propad trhu s komerčním životním pojištěním. Propady pojišťoven jsou v řádu desítek procent. Podle ředitele Simplea pojišťovny Martina Švece jde o přirozený následek toho, co se děje.

Vydáno: 8. 2. 2021
Kategorie: Pojistím se
Zdroj: PartnersNews

V první vlně pojišťovny řešily hlavně dotazy na plnění v souvislosti s koronavirem. Nyní jsou to dotazy na úhradu dlužného pojistného, protože klienti přicházejí o příjmy a s tím je spojené neplacení pojistného a ukončování smluv.

„Velká část lidí dneska řeší krátkodobé problémy a na zajištění těch dlouhodobých jim nezbývá buď čas, nebo prostředky,“ vysvětluje.

To však není jediný současný problém tuzemských pojišťoven. Dalším je omezení dostupné zdravotní péče kvůli pandemii covidu-19.

Pojistné události kvůli omezení zdravotní péče
Martin Švec říká, že daleko více než za pojistné události, kde nemocenskou příčinou byl koronavir, nyní pojišťovna plní za případy, kdy klienti mají odložené operace a prodlužuje se jim doma v pracovní neschopnosti, nebo za závažné nemoci, které by se s velkou pravděpodobností nedostaly do takové závažnosti, kdyby klienti šli k lékaři ihned, jak se jim objevily příznaky.

Podle Švece takových případu bude přibývat. Problém je ten, že si klienti u těchto problémů často myslí, že jsou neakutní, a nikam nejdou. Pokud by v nemocnicích a u lékařů panoval normální režim, tak by ale šli hned.

„Obdivuji nasazení většiny lékařů, kteří se k této situaci postavili čelem. V praxi máme i případy, kdy naši klienti, jimž se objevily příznaky nemoci, byli při kontaktování svého lékaře odmítnuti a začali to řešit až ve chvíli, kdy se jejich stav značně zhoršil. A tím již došlo k trvalému poškození zdraví,“ vysvětluje Martin Švec.

Smysl pojištění se nemění
Podle odborníků v případě životního pojištění stále platí, co platilo před covidem. Stále je potřeba zajistit příjmy, a to na jakoukoliv příčinu jejich výpadku – ať už jde o úraz, nebo nemoc.

„A jen podle toho, jak velké má klient finanční rezervy, řešíme, zda zajišťujeme krátkodobý, nebo střednědobý výpadek příjmu,“ uzavírá šéf pojišťovny Simplea.

Zdroj: e15.cz